czwartek, 3 października, 2024
Znasz już marketing afiliacyjny, internetowy, narracyjny. A czy słyszałeś o marketingu zapachowym?

Jeśli prowadzisz własną działalność biznesową, z pewnością spotkałeś się już z wieloma, mniej lub bardziej efektywnymi, formami nowoczesnego marketingu.

Strategie afiliacyjne i narracyjne oraz dobrze znana już reklama w internecie są jednak bardzo często wykorzystywane także przez inne firmy z Twojej branży, co w znaczący sposób zmniejsza pożądane efekty działań marketingowych Twojej firmy. A gdyby tak zastosować w swoje firmie innowacyjny marketing zapachowy? Nawet jeśli słyszysz o tej formie oddziaływania na potencjalnych klientów po raz pierwszy, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś już wkrótce stosował ją w swoim sklepie czy też innym punkcie usługowym. Wystarczy, że przyswoisz sobie kilka podstawowych, ale bardzo istotnych faktów na temat tej wysoce skutecznej techniki marketingowej.

Zapach jako Twój znak rozpoznawczy

Istotą aromamarketingu jest rozpylanie w danym sklepie, banku, hotelu czy też innym obiekcie firmowym o przeznaczeniu usługowo-handlowym starannie dobranej mieszanki zapachowej, która ma na celu pozytywne oddziaływanie na potencjalnych klientów. Dzięki zastosowaniu woni z oferty strony http://aromaemka.pl idealnie dopasowanej do danej gałęzi biznesu możliwe jest wyraźne zwiększenie poziomu zadowolenia konsumentów odwiedzających Twój obiekt firmowy. W efekcie będą oni kojarzyć wizytę w nim wyłącznie pozytywnie, co sprawi, że Twoja firma będzie przez nich postrzegana jako miejsce przyjazne, a zarazem prestiżowe. Zapach ma w ten sposób szansę stać się Twoim niepisanym logotypem – czynnikiem, który w podświadomości klientów będzie wyróżniał Twoją firmę spośród rzeszy konkurencji.

Zwiększ swoje obroty i przyciągnij nowych klientów

Badania przeprowadzane wśród przedsiębiorców stosujących marketing zapachowy w swoich obiektach biznesowych udowodniły, że konsumenci, którzy są poddani aromamarketingowi, są znacznie bardziej skłonni do podejmowania decyzji zakupowych. Oznacza to, że znacznie zwiększa się prawdopodobieństwo, że klient, czując miły aromat, włoży jeden z Twoich produktów do swojego zakupowego koszyka. Większa jest również szansa na to, że ostatecznie osoba ta zakupi więcej niż jeden z towarów, gdyż dzięki aromamarketingowi będzie ona bardziej otwarta na wszelkie zalety prezentowanych produktów i usług. Bardzo interesujące wnioski można również wysnuć, analizując wskaźnik częstotliwości powrotów klientów do placówek, w których stosuje się marketing zapachowy. Okazuje się bowiem, że nawet co piąty konsument wróci w przyszłości do Twojej firmy, jeśli przy pierwszej wizycie będzie miał okazję poczuć skrojony na miarę aromat z oferty firmy EMKA S.A.

Minimum wysiłku – maksimum zadowolenia

Dzięki zastosowaniu podczas aromatyzowania pomieszczeń wyłącznie najnowocześniejszych zdobyczy technicznych dbałość o codzienny piękny zapach w Twoim sklepie, gabinecie czy też restauracji nie będzie wymagała od Ciebie ani Twoich pracowników żadnego wysiłku. Unikatowy system aromatyzacji powietrza działa w oparciu o wysoce skuteczny system tzw. zimnej dyfuzji. Metoda ta nie wymaga podgrzewania mieszanki zapachowej, co przekłada się na pełne bezpieczeństwo jej wykorzystywania. Rozpylone w postaci mikroskopijnych cząsteczek aromaty utrzymują się w powietrzu dłuższy czas i efektywnie aromatyzują większe pomieszczenia.

Jak widać, aromamarketing to wciąż mało znany, ale bardzo skuteczny sposób na zwiększenie obrotów Twojej firmy i wywołanie poczucia lojalności u klientów. Z całą pewnością wybór tej innowacyjnej metody oddziaływania na konsumentów przyniesie szybko widoczne wymierne rezultaty i znacząco podniesie prestiż Twojej firmy.