czwartek, 19 maja, 2022
Pozycjonowanie w branży sezonowej – czy ma sens?

Potrzeba ciągłego poprawiania pozycji w Google stron www firm, które funkcjonują przez cały rok, jest oczywista. Czy to samo można powiedzieć w przypadku tak zwanych biznesów sezonowych? Jak w ich przypadku powinno wyglądać pozycjonowanie stron?

Już na wstępie trzeba podkreślić jedną bardzo ważną kwestię. Fakt, iż tego typu przedsiębiorstwa mają kontakt ze swoimi klientami tylko w wyznaczonym okresie (zazwyczaj przez kilka miesięcy w roku), wcale nie oznacza, że działania marketingowe można sobie odpuścić. Albo że należy je prowadzić tylko bezpośrednio przed sezonem. Wysokiej pozycji w Google nie da się uzyskać w tydzień, dwa lub przez miesiąc. To bardzo długi, złożony proces, nad którym trzeba pracować przez cały czas.

Jak wygląda pozycjonowanie stron w branży sezonowej?

Choć ogólna koncepcja w porównaniu z branżami całorocznymi pozostaje niezmienna, wszystko skupia się wokół detali. Te natomiast dotyczą sposobu realizacji działań związanych z pozycjonowaniem. Zarówno on-site (na docelowej stronie www), jak i off-site (na serwisach zewnętrznych). O czym warto pamiętać w szczególności?

  • Jeśli mowa jest o firmie usługowej (np. gospodarstwie agroturystycznym), bardzo ważne jest wykorzystanie wizytówki Google Moja Firma, a także pozycjonowanie lokalne. A więc z użyciem fraz wskazujących na konkretną lokalizację.
  • Słowa kluczowe mają tu znaczenie szczególne. A mówiąc dokładniej – ich typ. Nie należy skupiać się wyłącznie na frazach ogólnych. Ważne są też te z długiego ogona, specjalistyczne, jak również zawierające szczegółową informację na temat dostępnych usług bądź produktów.
  • Nie można przy tym zapominać o content marketingu. Prowadzenie bloga, przygotowywanie ciekawych, przydatnych tekstów, ciągły kontakt z odbiorcami. Wszystko to w branży sezonowej jest istotne. W końcu chodzi o to, aby najpierw dać klientom znać o firmie, a następnie podtrzymywać ich zainteresowanie. Aż do momentu, gdy rozpocznie się sezon, a oni zaczną podejmować ważne decyzje zakupowe.
  • Pozycjonowanie skupione na wynikach organicznych warto uzupełnić przemyślaną strategią prowadzoną w Google Ads. Szczególnie kilka tygodni przed okresem, kiedy to spodziewany jest szczyt zainteresowania dostępną ofertą. Konieczny jest nie tylko przemyślany dobór słów kluczowych, ale też umiejętne wykorzystanie narzędzi oraz możliwości, jakie zapewnia ten system.

Dlaczego warto pozycjonować strony firm działających w branży sezonowej?

Dla gospodarstw agroturystycznych, przedsiębiorstw sprzedających bądź wynajmujących domki letniskowe, restauracji w miejscowościach wczasowych, i wszystkich innych firm działających sezonowo, pozycjonowanie to jeden z niezwykle ważnych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów. To właśnie w internecie szukają oni bowiem konkretnych ofert, jak również szczegółowych informacji na temat poszczególnych branż.

Niestety, wielu przedsiębiorców popełnia ten sam błąd. Decydują się oni na działania promocyjne zbyt późno, dopiero tuż przed sezonem. W takim przypadku nie są w stanie zbudować mocnej pozycji na czas. W efekcie nie wykorzystują w pełni potencjału, jakim wyróżnia się wyszukiwarka Google.

Żeby więc pozycjonowanie przynosiło pożądany skutek, trzeba zajmować się nim bez przerwy. Nawet wówczas, gdy do faktycznego rozpoczęcia realizacji usług bądź sprzedaży jest jeszcze daleko. To zdecydowanie najlepszy sposób na to, aby zapewnić sobie dobre wyniki finansowe na koniec sezonu.

Dobrze przygotowana i zrealizowana strategia promocyjna pozwoli dotrzeć do klientów, którzy będą w stanie zapoznać się z dostępną ofertą. Koniecznie musi składać się zarówno z działań prowadzonych na stronie docelowej (np. optymalizacja), jak i pozycjonowania na serwisach zewnętrznych, a także z czynności realizowanych na portalach społecznościowych. Oczywiście z uwzględnieniem specyfiki branży. Również jej sezonowości oraz tego, w jaki sposób w konkretnych okresach zachowują się odbiorcy reklamy. Niezwykle pomocna okaże się na pewno dobra agencja kreatywna, która zajmie się tak rozumianą promocją.

źródło: Agencja One Trend