piątek, 8 marca, 2024
Pozycjonowanie stron – skuteczna nawigacja dla Twoich klientów

Wyobraź sobie, że większość potencjalnych klientów omija konkurencję i trafia bezpośrednio na Twoją stronę internetową. Zupełnie tak, jakbyś dał im kompas lub GPS-a, który prowadzi ich prosto do celu. W taki właśnie sposób działa skuteczne pozycjonowanie stron. Zobacz, dlaczego jeszcze warto powalczyć o pierwsze pozycje w Google.

Pozycjonowanie stron ma potencjał

Choć Google często wprowadza zmiany w działaniu swoich algorytmów, wywołując przy tym nieoczekiwane spadki pozycji stron w wyszukiwarce, to walka o zajęcie najwyższych miejsc ma wciąż sens. Dlaczego? Ze względu na potencjał tkwiący w pozycjonowaniu WWW, który jest ogromny i z każdym rokiem rośnie. Najlepiej świadczą o tym liczby. Wyniki najnowszego badania, przeprowadzonego w 2019 r. przez Gemius/PBI wskazują, że liczba internautów w Polsce wynosi już 28,6 mln osób. Zdecydowana większość z nich, bo aż 97%, najczęściej wpisuje zapytania właśnie do okienka w Google, które można uznać za praktycznie bezkonkurencyjną wyszukiwarkę – przynajmniej w naszej części globu. Jednocześnie systematycznie wzrasta liczba internautów, którzy robią zakupy w Internecie – w zeszłym roku ich odsetek wyniósł aż 56%. To oznacza, że już co drugi użytkownik sieci w Polsce zamawia produkty online! W tej sytuacji pozycjonowanie sklepu internetowego nie jest więc wyborem, a koniecznością. Tym bardziej, że wzrost zainteresowania zakupami w Internecie nie idzie w parze ze zwiększaniem się cierpliwości użytkowników sieci. Większość z nich nadal klika tylko w kilka pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Czy stać Cię na to, aby pozwolić Twojej konkurencji zająć najlepsze miejsca i przejąć Twoich klientów?

Optymalizacja SEO – sposób na lepszą widoczność

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, czy promujesz się za pomocą WWW, powinieneś założyć w ciemno, że inne firmy z Twojej branży także są już w sieci. Co możesz więc zrobić, by Twoi klienci ominęli ich oferty i przyszli bezpośrednio do Ciebie? Wystarczy, że zadbasz o najlepszą widoczność swojej strony w Internecie. Zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce jest procesem długotrwałym i często wymaga wsparcia ze strony fachowców. Warto więc zlecić pozycjonowanie stron w Google doświadczonej agencji SEO – szczególnie wtedy, gdy walczysz o miejsce z dużą i prężnie działającą konkurencją. Profesjonalnie przeprowadzony audyt SEO i optymalizacja strony zwiększą widoczność Twojej strony www oraz sprawią, że jej adres zacznie się wyświetlać w odpowiedzi na frazy, których klienci faktycznie szukają. Można to łatwo zilustrować przykładem. Frazy, na które pozycjonujesz swoją stronę internetową pełnią w pozycjonowaniu taką funkcję, jak współrzędne w nawigacji. Jeżeli więc podasz klientom niewłaściwe dane lub nie przekażesz im żadnych współrzędnych, to w jaki sposób mieliby Cię znaleźć pośród setek lub tysięcy innych firm?

Osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję lub przynajmniej stanąć z nią w jednym szeregu. Rezygnując z pozycjonowania, stracisz tę możliwość, przez co zaczniesz ustępować miejsca innym firmom i dobrowolnie oddawać im swoich klientów. A nie taki jest cel Twojej działalności, prawda?

Skuteczne pozycjonowanie stron = większy ruch na stronie

W pozycjonowaniu zasada jest prosta: im wyższą uzyskasz pozycję w wynikach wyszukiwania, tym bardziej zwiększy się ruch na Twojej stronie. A to z kolei przełoży się na rosnącą liczbę zapytań o oferowane przez Ciebie produkty. Średnio co 10 lead skutkuje pozyskaniem klienta, który zostawi u Ciebie pieniądze. Warto więc inwestować środki w wygenerowanie dużego ruchu na stronie, bo to właśnie on może pozwolić Ci zwiększyć liczbę klientów.

Dobra agencja SEO kluczem do sukcesu

Skuteczne pozycjonowanie SEO wymaga odpowiedniej strategii, której znaczenie rośnie wprost proporcjonalnie do wielkości Twojej konkurencji. Punktem wyjścia dla opracowania optymalnej taktyki powinno być zawsze przeprowadzenie rzetelnego audytu SEO. Stworzenie dobrej strategii nie jest jednak proste, warto więc powierzyć je agencji SEO, która profesjonalnie pozycjonuje strony w Google. Specjaliści posiadają szeroką i aktualną wiedzę w tej dziedzinie, mają też doświadczenie w zdobywaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. To wszystko sprawia, że mogą Ci skutecznie pomóc w realizowaniu Twoich celów i szybko zareagować na wprowadzane co jakiś czas zmiany w działaniu algorytmów Google’a, które osłabiają pozycje firm w wyszukiwarce. Jeżeli więc chcesz wyposażyć swoich klientów w niezawodną nawigację, powierz opiekę nad WWW ekspertom od pozycjonowania stron.

Źródło: https://www.qualityfactory.pl