środa, 18 maja, 2022
Czym są wyniki wyszukiwania Google i na jakiej podstawie są one wyświetlane?

Podstawą dostosowania strony do wyszukiwarki jest znajomość jej algorytmu wyszukiwania. Jeśli chodzi o wyszukiwarkę Google, wyniki wyszukiwania podzielić można na 2 typy wyników. Są to naturalne wynik wyszukiwania, nazywane organicznymi, oraz wyniki płatne, które powstały w ramach programu prowadzenia kampanii reklamowych Google Ads. Pozycjonowanie stron internetowych ma wpływ na ten pierwszy rodzaj wyników.

Dokładny sposób działania algorytmu Google oraz innych wyszukiwarek nie jest powszechnie dostępny. Znane są jednak pewne czynniki, które na niego wpływają. Wszystkich czynników, które mają wpływ na kolejność wyświetlania jest około 200. Elementy, które mają wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania to czynniki związane z treścią strony www oraz te związane z jej popularnością.

Do czynników związanych z treścią należą między innymi ilość treści opublikowanej na stronie, zawartość słów kluczowych i częstotliwość ich występowania, aktywność na stronie, obecność słów kluczowych w adresie URL oraz odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony. Natomiast wśród czynników związanych z popularnością witryny wymienić można ilość linkowań do strony www na innych stronach internetowych, ich popularność czy aktywność w social mediach.

Dlaczego skuteczne pozycjonowanie w Google jest takie ważne?

W obecnych czasach każda firma potrzebuje odpowiedniej reklamy, aby budować renomę na rynku, pozyskiwać klientów i zwiększać przychody przedsiębiorstwa. Dawniej do promocji biznesu wykorzystywano materiały drukowane, takie jak plakaty, ulotki i banery, ale aktualnie największy zwrot z inwestycji osiągamy dzięki dobrej widoczności w sieci. Internet oferuje niesamowite możliwości, a dla niektórych branż jest najskuteczniejszym i najtańszym sposobem dotarcia do odbiorców.

Bardzo dobre efekty przynosi systematyczne pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach. Żeby jednak móc cieszyć się z wysokich pozycji w Google, trzeba mieć specjalistyczną wiedzę, tworzyć wysokiej jakości kontent oraz regularnie zdobywać wartościowe linki. Dlatego warto takie zadania zlecać profesjonalistom, którzy mają w tym temacie duże doświadczenie i pomogą nam się wypromować, niezależnie od rynku, w którym działamy.