wtorek, Kwiecień 24, 2018
Zdrowe smoothie. Koktajl zamiast posiłku?

Smoothie to koktajl, który bazuje w swoim składzie na owocach i warzywach. Już od dawna smoothie stało się bardzo popularne. Można powiedzieć nawet, że podbiło serca ( i żołądki) większości ludzi, którzy chcą być fit. Najczęstszymi pytaniami jakie sobie zadajemy to czy faktycznie smoothie – koktajl owocowy może nam zastąpić normalny posiłek? Co wrzucić do naszego smoothie? oraz jakie przepisy warto spróbować?

Koktajl owocowy jakim jest smoothie jest świetnym wartościowym posiłkiem, który może jednocześnie dobrze smakować, być bogaty w witaminy, łatwo się przyswajać i co też ważne być łatwy i szybki w przygotowaniu. Możemy go pić przez cały rok!

Czy smoothie można uważać za posiłek równie wartościowy jak tradycyjne danie?

Jak najbardziej, tak! Posiłek nie musi mieć postaci stałej, nawet jeśli jest płynem nadal jest posiłkiem. O tym co jest posiłkiem w dużej mierze zależy od jego składu, a nie postaci w jakiej występuje. Jeśli nie wiemy jak zrobić smoothie to obecnie jest dużo przepisów, które mogą nas zainspirować do zrobienia pełnowartościowego, zdrowego i pysznego koktajlu!

Smoothie warto pić, kiedy nie mamy czasu na gotowanie lub gdy mamy ochotę na coś o smaku owocowo-warzywnym. Koktajl ten jest dobrym pomysłem na drugie śniadanie. Smoothie z dodatkiem białka natomiast, jest idealnym posiłkiem po treningu.

Mity i błedy przy piciu i przyrządzaniu smoothie

  • twierdzenie, że nie potrafimy najeść się smoothie, tutaj mogą być dwa powody na przykład jemy za mało innych posiłków lub mamy rozciągnięty żołądek i chcemy przyjmować za dużo pokarmów,
  • nie należy robić smoothie z samych owoców, ponieważ jak wiadomo zawierają one poza wodą restrukturyzowaną ( która, jest wartościowa dla ludzkiego organizmu) dużą ilość cukrów – fruktozy. Dlatego, aby koktajl nie był „bombom owocowo – cukrową” dodawajmy do niego warzywa.
  • Nie róbmy ciągle tego samego smoothie. Szukajmy innych przepisów lub inspirujmy się tylko nimi i komponujmy własne smoothie.

Dobre smoothie – to jakie smoothie?

Kilka rad:

  1. Najlepsza jest zielona baza. Nie codziennie jemy zieleninę, dlatego warto dołożyć ją do naszego koktajlu. Może to być na przykład szpinak albo jarmuż.
  2. Kolejnym ważnym składnikiem są – owoce. Nie należy z nim przesadzać, ponieważ tak jak wcześniej wspomnieliśmy są w nadmiarze niebezpieczne ze względu na posiadaną dużą ilość cukru – fruktozy.
  3. Napój. Możemy próbować różnych składników, które mogą być bazą smoothie.  Zrobić smoothie można na wodzie, mleku, jogurcie albo zielonej herbacie czy nawet wodzie kokosowej. Mamy tutaj dowolność i bardzo duży wybór.
  4. Dodatki. Możemy dodawać przyprawy na przykład wanilie lub zioła miętę. Smoothie można osłodzić daktylami.

Reklama

Zapraszamy